تحلیل دلار آمریکا

(دلار) تاریخ: 1402/04/09

با اعلام اینکه قیمت دلار  هم اکنون حدود 49.400 تومان می باشد پیشبینی میکنیم که، به احتمال زیاد دلار، در یک ساختار مثلثی اصلاحی قرار دارد که بر این اساس، احتمالا برای مدتی به طول حداقل 2 تا 3 ماه در محدوده 45.000 الی 53.000 تومان نوسان خواهد کرد. لازم به ذکر است که، در طی این مسیر نوسانی، دلار می تواند با برخورد به نواحی حمایتی و مقاومتی با نوسانات کوتاه صعودی و نزولی نیز همراه باشد؛ بر این اساس، احتمالا دلار پس از تکمیل ساختار مثلث اصلاحی محتمل، یک صعود پرقدرت را تجربه خواهد کرد که هدف آن شکست سقف قبلی (60.000 تومان) و رسیدن به هدف اول صعودی خود یعنی محدوده 70.000 تومان و سپس هدف دوم و نهایی صعودی خود یعنی محدوده 120.000 تومان (اعداد و کادرهای آبی رنگ بالا) می باشد. در نتیجه، دلار پس از رسیدن به این نواحی با فشار فروش روبه رو خواهد شد. بر همین اساس، لازم به ذکر است که، مسیر احتمالی حرکت نماد با خطوط ممتد سفید رنگ رسم گردیده است. 
سیگنال خرید و فروش: 
الف: به هر طریق ممکن است که تحلیل دچار خطا شود در نتیجه جهت کاهش میزان ریسک، پیشنهاد میگردد که، جهت خرید بدون ریسک و بلندمدتی،  در  محدوده 45.000 تومان (و 5 درصد بالاتر و پایینتر) به صورت پله ای و با رعایت حد ضرر قیمتی 39.000 تومان، اقدام به خرید دلار نمایید و بعد از شکست سقف قبلی (60.000 تومان) در محدوده های فوق الذکر اقدام به فروش نمایید. 
نکته: خرید پله ای: یعنی یک پله خرید در محدوده قیمتی فوق الذکر و پله خرید بعدی پس از شکست پرقدرت محدوده با یک یا 2 صف خرید سنگین نکته: حد ضرر: شکست محدوده قیمتی ذکر شده با یک کندل توپر هفتگی می باشد ( خط قرمز رنگ پایین))
نظر 0
نظر دهید
captcha